SQL Extensive
Inwentor
Moduł INWENTOR to kompleksowe narzędzie do prowadzenia ewidencji środków trwałych w firmie i zarządzania nimi. Dzięki przemyślanej strukturze zapewnia natychmiastowy dostęp do pełnej informacji o składnikach majątku trwałego oraz wartościach niematerialnych i prawnych.
Dzięki możliwości parametryzacji łatwo przystosowuje się do systemu amortyzacji stosowanego w danej firmie. Jest całkowicie kompatybilny z systemem finansowo księgowym KWESTOR przez co automatyzuje proces dokonywania odpisów amortyzacyjnych i odpowiedniego księgowania. Umożliwia prowadzenie ewidencji środków trwałych zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości. Zastosowane rozwiązania są na bieżąco dostosowywane do zmieniających się przepisów prawnych.
W szczególności program umożliwia:
- ewidencję środków trwałych
- ewidencję wyposażenia
- ewidencję części składowych środka
- tworzenie planów amortyzacji różnymi metodami amortyzacji
- odznaczenie dla każdego środka okresów amortyzowania
- rozliczanie rat amortyzacyjnych, obliczanie miesięcznych kosztów amortyzacji
- wystawianie wszelkich dokumentów związanych z prowadzeniem ewidencji
- prowadzenie ewidencji wszelkich zmian dotyczących środków trwałych
- otrzymanie całej gamy wydruków specjalizowanych pod danego klienta
Program posiada:
zestaw słowników ułatwiających pracę (kartoteka kontrahentów, pracowników, miejsc użytkowania itp.)
klasyfikację środków trwałych z możliwością nanoszenia zmian
Zmiany dotyczące danego środka są na trwale zapisywane w bazie danych, co umożliwia śledzenie jego historii w dowolnym momencie użytkowania.
W odróżnieniu od innych tego typu systemów INWENTOR ma możliwość wielowątkowego prowadzenia każdego środka trwałego w zakresie wartości początkowej, stawki i sposobu amortyzacji, umorzenia w zależności od potrzeb danej jednostki – np. ścieżka podatkowa, bilansowa dla wartości według przyjęcia na stan i równolegle dla wartości po przeszacowaniu.