SQL Extensive

Inwentor

Moduł INWENTOR to kompleksowe narzędzie do prowadzenia ewidencji środków trwałych w firmie i zarządzania nimi. Dzięki przemyślanej strukturze zapewnia natychmiastowy dostęp do pełnej informacji o składnikach majątku trwałego oraz wartościach niematerialnych i prawnych.

Dzięki możliwości parametryzacji łatwo przystosowuje się do systemu amortyzacji stosowanego w danej firmie. Jest całkowicie kompatybilny z systemem finansowo księgowym KWESTOR przez co automatyzuje proces dokonywania odpisów amortyzacyjnych i odpowiedniego księgowania. Umożliwia prowadzenie ewidencji środków trwałych zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości. Zastosowane rozwiązania są na bieżąco dostosowywane do zmieniających się przepisów prawnych.

W szczególności program umożliwia:

  • ewidencję środków trwałych
  • ewidencję wyposażenia
  • ewidencję części składowych środka
  • tworzenie planów amortyzacji różnymi metodami amortyzacji
  • odznaczenie dla każdego środka okresów amortyzowania
  • rozliczanie rat amortyzacyjnych, obliczanie miesięcznych kosztów amortyzacji
  • wystawianie wszelkich dokumentów związanych z prowadzeniem ewidencji
  • prowadzenie ewidencji wszelkich zmian dotyczących środków trwałych
  • otrzymanie całej gamy wydruków specjalizowanych pod danego klienta

Program posiada:

zestaw słowników ułatwiających pracę (kartoteka kontrahentów, pracowników, miejsc użytkowania itp.)

klasyfikację środków trwałych z możliwością nanoszenia zmian

Zmiany dotyczące danego środka są na trwale zapisywane w bazie danych, co umożliwia śledzenie jego historii w dowolnym momencie użytkowania.

W odróżnieniu od innych tego typu systemów INWENTOR ma możliwość wielowątkowego prowadzenia każdego środka trwałego w zakresie wartości początkowej, stawki i sposobu amortyzacji, umorzenia w zależności od potrzeb danej jednostki – np. ścieżka podatkowa, bilansowa dla wartości według przyjęcia na stan i równolegle dla wartości po przeszacowaniu.