SQL Extensive

Kwestor

Moduł księgowy SQL EXTENSIVE stanowi jeden z kluczowych elementów systemu. Praca w KWESTORZE oparta jest o wielopoziomowy plan kont, który posiada strukturę drzewa. Moduł wyposażony jest w automat kreujący typowy predefiniowany plan kont dla odpowiedniego rodzaju przedsiębiorstwa. Jednocześnie jest na tyle elastyczny, że jego budowa może być dostosowana do indywidualnych potrzeb użytkownika.

W systemie konta powiązane są z wybraną kartoteką kontrahenta, pracownika, urzędu itd. Istnieje możliwość definiowania nieograniczonej liczby kont rozrachunkowych kontrahentów. System wymaga tylko jednokrotnego wpisania danych. Dzięki automatyzacji dane i ustawienia są przenoszone do nowych lokalizacji.

Dane księgowe wprowadzane są do bufora księgowego, w którym – do momentu zatwierdzenia tzw. dekretacją – można je weryfikować i korygować. Możliwa staje się, więc symulacja wyników finansowych oraz uzyskanie dowolnych raportów uwzględniających informacje wprowadzone do systemu, ale jeszcze nie zaksięgowane.

Moduł Księgowy daje możliwość definiowania szablonów księgowań w znacznej mierze automatyzujących czynności powtarzalne.

Mechanizm ten wzbogacają ‚inteligentne’ wzorce księgowań rozpoznające cechy księgowanych dokumentów i ich elementów. Dzięki temu istnieje możliwość automatycznego księgowania różnego rodzaju dokumentów i wartości (faktur, dokumentów SAD, raportów kasowych, list płac, kosztów własnych sprzedaży i innych) wraz z kontrolą poprawności zapisów.

KWESTOR jako moduł zintegrowanego systemu pozwala wyeliminować pracę ręczną na styku z programem handlowo-magazynowym EKONOM.

Księgowania okresowe pozwalają na automatyzację księgowań powtarzających się operacji np. przeksięgowania kosztów, narzuty, i inne.

Moduł Księgowy oferuje ponadto szeroką współpracę z systemami homebanking’owymi również w zakresie importu wyciągów bankowych.

Zaletą programu jest bardzo duża wydajność programu, dzięki nowoczesnej bazie SQL, program nie posiada ograniczeń jeśli chodzi o ilość dokumentów w systemie.

Dzięki elastycznej strukturze systemu możliwe staje się stworzenie prawie dowolnego zestawienia czy raportu opartego na informacjach dostępnych w bazie danych.

System dostarcza tym samym kadrze zarządzającej pełnego zestawu niezbędnych informacji do podejmowania strategicznych decyzji bez konieczności czekania na zaksięgowanie dokumentów czy raporty księgowości sprawozdawczej.

Dzięki stosowaniu zintegrowanego systemu prowadząc analizę firmy czy przedsiębiorstwa analizujemy całościowo firmę nie tylko od strony księgowej czy handlowej.

Informacje finansowe dostępne w programie finansowych są widoczne z poziomu programu handlowego Ekonom.